22 Mart 2016

Marsilya

10 günlük İspanya, Portekiz ve Cote d'Azure bölgesi gezimizde bugünkü rotamız Marsilya... Bir liman şehri olan MarsilyaProvence-Cote d'Azur bölgesinin merkez şehri ve aynı zamanda bu bölgenin en büyük, Fransa'nın ise ikinci büyük şehri... Fransa'nın da en eski şehri... Tarihi M.Ö 600 yılına dayanan Marsilya, Akdeniz’in en büyük ticari limanına sahip.

Fransa

Biz şehre akşam saatlerinde vardık. Otele yerleştikten sonra, eski limana kadar gittik. Eski liman (Vieux-Port), MÖ. 600 yıllarında bu yana, şehrin doğal limanı olarak kullanılmıştır. Sonradan  buharlı gemiler, yelkenli gemilerin yerini aldıkça ve burası da yer yer çok sığ olduğu için "La Joliette" bölgesine yeni rıhtım inşaatı başlamış. Burası günümüzde yalnızca gezi tekneleri ve yatlar için kullanılır olmuş.

Marsilya

Biraz güvensiz bir şehir diye yazılıp çizildiği için biraz ürktük doğrusu. Marsilya, bölgede suç oranının en fazla olduğu şehir. Metroyla gittiğimiz eski liman bölgesinden, otelimize yürüye yürüye geldik. Sıkıntı da yaşamadık denilebilir.

fransa

Şehirde iki metro hattı var. M1-Mavi hat doğu batı yönünde; M2-Kırmızı hat ise kuzey güney yönündedir. İki hat Castellane istasyonunda kesişir. Buna ek olarak tramvay hatları da var.

Castellane meydanı, tarihi dokusuyla görülmesi gerek merkezlerden biri.

marsilya

France

Sabah olunca kahvaltı için eski liman bölgesine gittik önce. Burada birbirinden şirin kafelerden birinde kahvaltımız ettik. Sonrasında da şehrin doğal en yüksek tepesinde kurulmuş olan Notre Damme de la Garde kilisesine gittik.

Marseille

360 derece görüş açısıyla mutlaka görülmesi gereken bir yer. Biz kendi aracımızla çıktık ama Vieux limanından hareket eden şu gördüğünüz tırtıl turist trenleriyle de gidebilirsiniz.

Şehre bakan, şehrin simgesi olan büyük bir kilisedir. Özellikle geceleri ışıklandırıldığında koy üzerinde muhteşem bir görüntü vermektedir. Bu kilisede eski balıkçılar, teknelerini kutsuyormuş; balıkçı eşleri ise balığa çıkan eşlerinin sağ salim dönmesi için buraya tırmanıp dua ediyorlarmış.

Artık yolculuğumuzun son durağı için Cannes, Nice ve Monaco için yola koyulduk...