7 Kasım 2016

Bangkok

Tam da mevsimi diyerek size Tayland gezimizden bahsetmek istiyorum. 2010 yılında kurban bayram tatilinin uzun olmasını nedeniyle biz de rotamızı Uzak doğuya çevirmiştik. Aslında zaman olsa daha gezilecek çok yer var ama biz sadece Bangkok ve Pattaya'yı sığdırdık bu tatile :)

Yolculuğumuz aktarmalı olduğu için biraz yorucuydu. Türkiye'den direkt uçuşlar olsa da bizim yolculuğumuz Tahran aktarmalıydı. Tahran'da ise 3-4 saat Bangkok uçağını bekledik. Gece vakti olduğu için Tahran'ı gezme gibi durumumuz da olmadı.

Biz burada orkide çiçeğini zor yetiştirirken Bangkok'da Orkideler ile karşılandık :)

Bangkok'a varır varmaz jet lag da neymiş diyerek şehir turumuza başlıyoruz :) İlk durağımız Altın Buda Tapınağı (Wat Traimit). Dokuz yüzyıl önce inşa edilen dünyanın en büyük saf altından Budasını görüp fotoğrafladık. Ordan da Yatan Buda Tapınağı (Wat Pho)'na geçtik. Bu tapınak Tayland'ın en eski ve en büyük tapınağı. Yatan budayı fotoğraf makinesi kadrajına sığdırmak zor olsa da çekebildik.

Tapınakların yapısı gerçekten görülmeye değerdi... Sıra sıra dizilmiş buda heykellerini ise çoğu yerde görmek mümkün.

Sonra tekne ile Chao Phraya nehri boyunca bir geziye çıkıyoruz ve farklı bir bakış açısıyla şehri görüyoruz...

Genel bir şehir turundan sonra otelimize yerleşip üzerimizdeki yorgunluğu atıyoruz. Akşam enerjimizi daha da arttırmak için önce masaj yaptırıyoruz. Sonra Sea Food'a gidiyoruz ve birbirinden muhteşem deniz ürünlerinden seç al pişir yapıyoruz... Biz tercihimizi ıstakozdan yana kullanmıştık...

Yemeğimizi de yedikten sonra Patpong Gece pazarına gidiyoruz. Burası bildiğimiz her şeyin çakmasını satan pazar yeri çok da ilgi çekici gelmedi bize...

Ertesi gün erkenden yollardayız yine. Önce pazar gibi bir yere gidiyoruz. Çeşit çeşit hediyelik eşyaların, yiyecek-içeceklerin satıldığı çok büyük bir pazar. Gece pazarından ise burası daha ilgi çekici bir yer.

Buz gibi bir meyve kokteyli hazırlatıp içiyoruz. O gün de pek uyumlu giyinmişiz meğer :)

O gün orada aldığım bu şapkalardan üzümlü olanı ise hala kızların fotoğraf çekimlerinde kullanırım :)

Metroya atlayıp Bangok'un farklı bir noktasına gidiyoruz bu kez ama sıcaktan bunalıp bir alışveriş merkezine atıyoruz kendimizi. İyi ki de bizdeki gibi alışveriş merkezleri sık sık var yoksa bunaltıcı sıcakta yürümek çok zor. Alışveriş merkezi her yerde aynı yine çok kalabalık...

Biraz nefes aldıktan sonra yolumuza devam ediyoruz. Yolda ilginç kıyafetler giymiş bir topluluk görüp ve takip ediyoruz. Meğer gençler çeşit çeşit çizgi film karakterlerine bürünmüş. Herkese pozlar veriyorlar...

Uzun uzun yürüyüşler sonrası otelimize gidip akşamki Siam Niramid şov için hazırlanıyoruz. Gerçekten görülmeye değer bir şov. Büyük Siam Kralliği döneminden eşsiz sahneler ve özellikle cennetin anahtarına ulaşmak için yapılan o muhteşem festival görüntüleri ile büyüleniyoruz... Gösteri öncesi fotoğraf makineleri toplatılıyor içeride kesinlikle çekim yapılması yasak. Girişte çekilmiş bu fotoğrafımız var sadece :)

Ertesi gün bir taksi kiralayıp Floating Market'e gidiyoruz. Meşhur yüzen çarşı :) Bir tekneye atlayıp yüzen çarşıyı geziyoruz, şapka için pazarlık yapıyoruz, eğlenceli vakit geçiriyoruz.

Burada da trafik sıkışıyor bir yerde 10 dakika kadar bekledik diyebilirim...

Yine taksimize atlayıp bu kez fil safari yapmaya gidiyoruz. O devası sevimli hayvanları bu kadar yakından görmek çok güzel. Filimiz de pek bi' sevimliydi :)

Bizde kedi köpek denk gelir ya yollarda Bangkok'da da bunlar var :)

Bangkok, İstanbul trafiğini aratmayacak bir trafiğe sahip. Ama kesinlikle korna sesi duymanız mümkün değil nedeni de her şeye pozitif bakmaları. Gerekirse 1 saat beklerler ama kesinlikle bağırma çağırma yoktur...

Tabii biz böyle trafiğe gelemeyiz bundan dolayı da hep metroyu tercih ettik. Çok daha konforlu ve serin serin gittik istediğimiz yere. Her yere ulaşım da mümkün...

Bir de Bangok için daha doğrusu Tayland için en akılda kalan tabii ki masaj. El, ayak, vücut masajı o kadar başarılı ki her gidenin mutlaka birkaç kez masaj yaptırması şart diyorum...

Ertesi gün Pattaya'ya gidiyoruz. Pattaya gezisinde görüşmek dileği ile... :)