13 Ocak 2016

Pamporovo

Bulgaristan'ın güzel kayak merkezlerinden biridir Pamporovo. Tam da şu mevsimde kayak sezonu için aklınızda bulunsun derim ama ben bu kez Pamporovo'yu geçen mayıs ayı ziyaretimden bahsedeceğim. Bu soğuk günlerde sıcacık fotoğraflarla. Mayıs ayında canlanan doğa, yeşillenen ağaçlar (gerçi burdakiler çam olunca hep yeşildir eminim), neşeli kuş sesleriyle öyle güzeldi ki. Mayıs ayı için şimdiden not edin derim ben. Biz çocuklar ve annem, babamla gittik. Arabayla gitmeyi tercih ettik. İstanbul-Pamporovo arası yaklaşık 450 km. Kapıkule sınır kapısından çıkış yaptık. Haskovo'da verdiğimiz bir mola sonrası , Kırcaali rotasını izleyip Pamporovo'ya vardık.

Her zamanki gibi booking.com üzerinden villa şeklinde bir ev kiraladık. Araba garajı bile vardı içinde. Mahala Kochorite adlı komplekste bir kaç tip ev var. Daha geniş aileler ya da arkadaş grupları için daha büyük evler kiralayabilirsiniz.

Sahipleri de o kadar tatlı ki tekrar gidip hatta kış aylarında kayak için de notumuzu aldık.

Biz bir gece kaldık o sessiz sakin doğa içinde haftalarca dinlenmişiz gibi geldi. Şehrin karmaşasından uzakta...

Tabii ben kızlara fotoğraf çekmesem olmazdı. Yakalamışım böyle güzel manzarayı :)

Bir gece konaklamamız sonrası güzel bir kahvaltı ettik...

Rodop dağlarının arasından geçtik...

Plovdiv'de de bir mola ile köye devam...

Kış ayları için düşünenlere de dipnot geçeyim. Kayak pistlerinin büyük bir kısmı, Snejanka Tepesi'nden başlamaktadır. Kayak alanı doğal yamaçlarda farklı zorluk derecelerinde hazırlanmış pistlerden oluşmaktadır. Yani her seviyede kayakçı için uygundur. Pamporpvo'da hizmet veren 8 pist bulunmaktaymış. Ayrıca kayak malzemelerini kiralayabileceğiniz merkezler de mevcut.