2 Mart 2016

Londra Günlüğü 2

Gelelim Londra'da 2. günümüze. Çok erken bir saatte uyandım, İstanbul saatinde kalmış biyolojik saatim :) E madem erken uyandım hem Aysu'yu çok yormadan, hem de her yeri görmesini sağlayacak şekilde neler yapabiliriz diye düşünmeye başladım. İlk gün şehir hakkında az çok bilgi edindim. Metro ile ulaşım çok rahattı ama ben şehri dolaşan tur otobüsleriyle dolaşmaya karar verdim. Hem o gün yağış da bekleniyordu. Yer yer otobüsle geze geze görecektik bazı noktaları. Yer yer de inip gezecektik. Bu otobüslerin özelliği gün içinde otobüslere istediğiniz kadar binip, istediginiz durakta inebiliyorsunuz.

travel bus

Birçok ülkede de olan bu otobüslerden bizim o anda karşımıza çıkan firma "Big Bus"tan çok memnun kaldık. Otobüsler, 10-20 dakika arası tekrar geçiyordu. Zaman zaman üstü açık alanda havalı havalı gittik, yağmur başladıkça da içeriye kaçtık.
Bugün için en önemli noktam Tower Bridge'ti. Orada istediğim fotoğrafları çekip, köprüden de yürüyerek geçecektik.

London

Hamleys'e gelmeden önce Aysu'ya hediyelik eşya satan bir dükkandan minik bir oyuncak almıştım. Bunu fırsat bilerek "annecim oyuncakçıya daha geniş zamanda akşam saatlerinde gelelim, gündüz gözüyle köprüye gidip, yağmur da başlamadan fotoğraflar çekilelim" dedim. O da kabul etti. Kurtarıcı oyuncağım...

Londra

Madame Tussauds Müzesi... (Otobüsle dolaşırken)

Bir gün öncesi Trafalgar Meydanı'nda çektiğim akşam fotoğrafları güzel olmayınca otobüsten inmeden gündüz gözüyle de fotoğraflar çektim.

London

St. Paul Katedrali var sırada... Katedral, günümüzde halka açık. İbadet amaçlı gelmeyen kişiler ise ücret ödeyerek katedrali ziyaret edebiliyor. İngiltere Kraliyet Ailesi'nin önemli törenlerini, cenaze, vaftiz ve nikah işlemlerini Westminster Abbey'de  yürütmesine karşın bazı törenler de Aziz Paul Katedrali'nde düzenlenmiştir.  Örneğin Galler Prensi Charles ve Prenses Diana bu katedralde düzenlenen düğün töreniyle evlenmişler.

Londra

Şöyle de bir özelliğini anlatayım buranın. "Fısıltı Galerisi"; St. Paul Kathedrali güney koridorundan ilerleyince 259 basamak tırmanarak ulaşabilirsiniz. Bu kubbenin altında olan galeri içinde ses dairesel duvar boyunca dolaşır, böylece odanın neresinde olursanız olun fısıldadığınızda birbirinizi duyabilirsiniz.

Ve geldik meşhur köprüye.

London

Yıllar boyunca bu köprü kentin iki yakasındaki trafiği birleştirmiştir. Bu köprüye, Londra Kulesi'ne (London Tower) yakınlığından dolayı "Kule Köprüsü" adı verilmiş. 1894'te kullanıma açılan bu köprü, Baskül köprü (açılıp kapanan köprü) türü köprülerin en ünlülerinden biridir. Köprü yüksek seviyedeki iki yürüyüş yolu ve aşağıdan bir araba yoluyla birbirine bağlanmış iki kuleden oluşur.

Londra

Aynı çevrede Aysu'ya yemek bana kahve molası olması için Cafe Nero'ya oturduk. Epey bir dinlendik burada. Ve ne görelim işte Londra'yı Londra yapan yağmur bizi de yakaladı :)

Londra London

Ama hiç bir şey bizi yıldıramaz. Biz köprüden yürüyerek geçtik.

London

Londra Kalesine geldik. Yağmur da epey bastırınca buradan tur otobüsümüze binip o şekilde şehri gezmeye devam ettik. Yanımızdan geçen otobüsün biraz ilerimizdeki durağına koşturup bindik. Şehir bu saatlerde trafiğini de gösterdi bize :)

London Tower

E acelemiz yok dinlene dinlene Buckingham Sarayı'na kadar geldik. Sabah saatlerinde asker değişim törenine de gelirim derken otobüsle gezmek rahat gelince kaçırıp, bu saate bıraktık... Saray önü epey kalabalık. Westminster bölgesinde yer alan saray, İngiliz Kraliyet Ailesi'nin Londra'da oturduğu saraydır. Kraliçe tarafından düzenlenen birçok resmi etkinlik ve resepsiyonlar için kullanımda olsa da, Buckingham Sarayı'ında devlet odaları, her yıl ziyaretçilere açıktır...

LondraLondon

Sırada artık Hamleys var.  Önceki akşam yürüdüğümüz Piccadily caddesini tekrar yürüyüp, Piccadilly Meydanı'na gelip, Ragent caddesine yöneldik...

London

İşte karşımızda Hamleys. Meşhur oyuncakçı. Daha kapıda başlıyor eğlence. Boyama yapanlar, gösteriler düzenleyenler neler neler... Bildiğiniz 5 katlı bir oyuncakçı. Ve her katında ilgimizi çeken bir sürü şey... Aysu oyuncakçıdan etkinlik kitabı, ben de her ikisi için "Paddington at the Tower" adlı bir hikaye kitabı aldım. Ara ara akşamları okuyoruz artık. Oyuncakçıda 2-3 saatimizi geçirmiş olabiliriz. Ama tahmin edersiniz ki Aysu çok mutluydu.

LondraLondonLondra

Buradan ayrılınca meşhur caddesi olan "Oxford Street" boyunca yürüdük. Sonra da otelimize gitme vakti... Ertesi gün için enerji depolamalıyız...