6 Mart 2018

Palandöken'de Kar Tatili

3 günlük kısa bir kaçamak yaptık taaa Erzurum Palandöken'e. Ve benim Türkiye sınırları içinde gittiğim en uzak nokta oldu...

İstanbul-Erzurum arası direkt uçuşlar da var ama biz daha erken gitmek adına Ankara aktarmalı gittik. Direkt uçak 2 saat geç gidiyordu. Sabah 6'da havaalanındaydık, chek-in işlemleri ardından uçağımızdaydık :) Ankara sonrası da Erzurum havalimanına iniş yaptık. Havalimanı- Palandöken arası çok uzak değil. İsterseniz belediye otobüsleri veya taksi ile ya da otelinizin anlaşması varsa shuttle ile transferinizi yapabilirsiniz.

Öğlene doğru vardığımız otelimizde, odamıza yerleştik, kayak ekipmanlarını, ski-passlarımızı ayarladık. Kızlar birebir ders almasını istedik onu da ayarlayıp öğle yemeğine geçtik. Depoladığımız enerji ile artık dağın ve kayak yapmanın keyfini çıkartma zamanıydı.

Üstelik Palandöken öyle güzel bir hava ile karşıladı ki bizi. Günlük güneşlik. -8 derece olduğunu bile unutturuyor ara ara :) Ama tabii ki sıkı sıkı giyinmek, içlik kıyafetler, kayağa uygun montlar, pantolonlar, eldivenler unutulmasın :)

Biz iki kuzen, eşler ve ikişer çocuk ile gittik. Çok da keyif aldık. Minik çocuklar yorulduklarında onları oyun parkına bırakıp büyükler ile devam ettik. Büyükler de artık pes edince anneler ve çocuklar olarak biraz da hamam sefası yapalım istedik. Bu arada Palandöken'de kayak pistleri gece ışıklar da açılınca saat 8'e kadar kayağa devam edebilirsiniz. Babalar bunu kaçırmak istemediler ve çok keyif aldılar.

Akşam yemeği sonrası çocuklar ilk günün erken kalkma ve kayak yorgunluğu olunca erkenden uyudular. Biz de uyuyalım ki ertesi gün tekrar kayak yapma zamanıydı...

Bu kez Palandöken'in sisli havasıyla karşılaştık. Yine de ilk zamanlar çok keyifliydi. Minikler yine biraz kayak yaptıktan ve öğle yemeğinden sonra oyun salonunun keyfini çıkarttılar. Ama hava şartları biraz daha sertleşince ben de ara verdim. Çocuklar ile çay saatinde biraz keyif yaptık...

Bu arad bol bol fotoğraf da ihmal etmedim kuzenle. İşte böyle fotoğraf sevdalısı bir arkdaş ile gidiyorsan bol bol fotoğrafın oluyor :) Akşam pist ışıkları yanınca bizim beyler yine keyfini çıkarttı :)

Son gün ise yine güneşli bir güne başladık sonrası hava biraz bozunca da hadi Erzurum merkezi de gezmek istedik... Güzel geçen bir Palandöken maceramızı bitirdik...