14 Ekim 2019

Bozcaada

Yıllardır gidelim diye heveslenip bir türlü gitme fırsatı bulamadığımız Bozcaada'ya bu yıl gidebildik. 30 Ağustos Zafer Bayramı dolayısıyla her yer dolu olunca da günü birlik gidip geldik. Bu arada yoğun dönemlerde feribot biletinizi almakta fayda var. İlk biletli araçlar alınıyor sonra da sırada bekleyen araçlar. Akşam Tekirdağ'da uyuyup sabaha karşı yola çıktık. Saat 8 feribotuna almıştık biletimizi. Önce Gelibolu-Lapseki, sonra da Geyikli-Bozcaada feribotuna bindik.

İlk durağımız Göztepe. Adanın en yüksek noktası (192 mt) Gün batımını izlemek için güzel bir nokta. Gün batımı için tercih edilen Polente Tepesi ama burası daha sakin ve merkeze çok yakın. Biz de akşamında gün batımı için buraya geldik :)

Arabayla olduğumuz için kıyı boyunca devam ettik. Çayır Koyunda kamp kurup uçurtma sörfü yapanları izledik. Ama gerçekten çok rüzgarlı bir noktaydı :)

Sırada Polente Tepesi var, meşhur sıra sıra rüzgar güllerinin olduğu yer. Akşam gün batımını izlemek için çok güzel bir nokta. Yalnız şöyle bir durum var. Giden yol bir süre sonra taş toprak bir yol oluyor. Hele akşam o kalabalık ile gitmek nasıl olur diye düşündüğümüz için gitmişken fotoğraflar çekildik...

Polente sonrası adanın güney sahili boyunca ilerledik. En meşhur plaj olan Ayazma Plajı tahmin edersiniz ki çok kalabalıktı. Ama mekanlar ve tesisler (tuvalet-su) imkanı olan bir yer. Hemen yanındaki Sulubahçe Plajı'nda arabamızı park ettik (ki burası da 2 saat sonrasında park edecek yer kalmamıştı). Çocuklar denize girdi, babamız da yola erken çıkmanın yorgunluğunu şezlongda uzanarak giderdi. Su çok soğuk olmasına rağmen Aysu'nun çok hoşuna gitti, çünkü hemen derinleşmeyen bir denizdi çok güzel oyunlar oynadılar.. Bu arada Ayazma plajı ile şezlog-şemsiye fiyatı aynı 35 tl :)

Ayazma paljı'nda en çok hoşuma giden mekan "Vahit'in Yeri" oldu. Bu kadar çok çeşit mezeler, ara sıcaklar olan başka bir yer görmemiştim. Ah bir de az kalabalık olsaydı oturur yerdik :)

Sahil şeridinde son olarak Akvaryum Koyu'na da uğradık :)

Adanın her yerinde şarap fabrikaları var. Amadeus ve Corvus'ta tadım yapabilir, akşam gün batımız için şarabınızı alabilirsiniz. Merkezde de aynı fabrikaların dükkanları var. Oralardan da şarabınızı alabilirsiniz..

Merkeze geldiğimizde otoparka arabamızı park edip yürüyerek ada sokaklarını dolaşmaya başladık. Her sokak ayrı bir sanat eseri :) En meşhuru da Ressam Cemil Onay'ın bu #gözkırpankız'ın önünde fotoğraf çekilmeden dönmemek lazımmış :)

Çiçek pastanesi ve Velidede'den kurabiyler aldık. Ada'nın dondurmasını da yedik.

Gün batımı için erzaklarımızı alıp tekrar Göztepe'ye gittik. Yapılacaklar listemizde olan Bozcaada'da gün batımı da izlendiyse dönüş yoluna koyulma vakti.

Bize çocuklar ile günübirlik bir gezi yeterli geldi. Ama akşam için çok güzel mekanlar var. Zamanınız varsa mutlaka konaklayıp akşam rakı-balık için mekanlardan birini tercih edebilirsiniz...