29 Eylül 2014

Petrogradskaya --- St. Petersburg 4. gün devamı

Ermitaj sonrası troleybusa atlayıp evimize gitmiş ve yemek ve dinlenme molası için yine yollardayız... Bu kez istikamet Petrogradskaya Yakası...

Petersburg 1703 yılında Neva'nın kuzey kıyısında kurulmuştur.. Şehrin kurulması ahşap bir kalenin inşasıyla başlamış... Petrogradskaya, Büyük Petro'nun şehrinin yapımında çalışan işçilerin yaşadıkları ahşap kulübelerle dolu bir semt haline gelmiş... Üçleme Meydanı'nın çevresindeki bölge, günümüze ulaşamayan bir kilise ile Petersburg'un ilk borsa binasının etrafında gelişen hareketli bir ticaret semtiymiş... Petrogradskaya, kent merkezinden buraya ulaşımı kolaylaştıran Üçleme Köprüsü'nün 1890'larda inşa edilmesine kadar yerleşiminin seyrek olduğu bir yerken; köprü inşaatından sonra nüfus dörde katlanmış ve semt sanatçıların gözdesi haline gelmiş...
Ulaşım için biz Gorkovskaya Metro istasyonunda inipyol boyunca ilerliyoruz ve Petro Pavel Kalesi'nin olduğu minik adaya geliyoruz... Müzik dinletisi var...

Büyük Petro'nun heykeli var...

Biraz dinleyip kalenin ön tarafına kumsal olan yere geçiyoruz... Tekne gezisi yaptığımız gün görmüştük insanlar kumsala uzanmış güneşleniyordu... Az güneş görüp e büyük kumsalları da olmayınca kanal kenarına kendilerine kumsal yapmışlar, ayrıca park bahçeler de hem güneşlenme alanı olmuş onlar için :)) Bizim şansımıza da en sıcak günlerine denk geldik :)) Biraz kumsalda oturuyoruz, fotoğraflar çekiliyoruz...

Birjevoy Köprüsü'nden Vasileyvski Ada'sına geçip buradan yine troleybusa biniyoruz... Son akşamımız artık... Kazan katedrali önünde inip buradaki mekanlardan birinde oturup akşam yemeğimizi yiyoruz :)

Son "Beyaz Geceler" fotoğraflarımızı çekiyoruz ve yarın Moskova için hareket vakti geliyor...

1 yorum:

1. Merhaba Alev, Çin'den kocaman bir merhaba. Fotoğraflar çok güzel. Gitmiş kadar oldum. Şu an Asya'yı keşifte olduğumdan Avrupa'da sadece belirli yerleri görme imkanım oldu ve nedense Avrupa'yı erteleyip duruyorum ama kesinlikle yapılacaklar listemde. Bundan böyle yakından takip ediyor olacağım. Gezginlerin ve özgür ruhların birbirleri ile iletişimde olmaları gerektiğine inanıyorum. Güzel bir enerji çemberi motivasyon için en önemli faktörlerden biri değil mi:) Umuyorum ki dünyanın bir yerinde buluşmak dileği ile her zaman iletişimde kalmak beni çok mutlu eder.

Sevgiler,
    Evrim
    evrim@whiletravelling.com
    www.facebook.com/WhileTravelling.com

YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...